pondělí 29. dubna 2013

Everything5Pounds: Jak to chodí + další reálné fotky

Hodně lidí si vlastně ani neumí představit, co všechno taková hromadná objednávka zahrnuje - co se musí zařídit, jak se to musí udělat a jaký je nakonec výsledek. V tomto článku si vše objasníme, třeba to pomůže i někomu, kdo odtud bude v budoucnu objednávat.


Krok č.1: Sesbírání odkazů
Jak to vidíte vy: všichni slečně pošlou odkazy na věci, které chtějí, občas někdo zapomene na barvu nebo velikost, ale od toho je tu slečna, aby vše zkontrolovala a případně dala vědět, ať to doplníme. Těch pár sekund ji přece nezabije. 
Když je psaná uzávěrka dejme tomu např. 25. dubna, 26. dubna ještě napíšu, že si chci objednat a ať na mě slečna počká. Ten jeden den přece nevadí.

Jak to vidím já: posbírám odkazy, věci vložím do košíku, zjistím, jestli náhodou už něco není vyprodané, udělám si seznam zájemců a jejich odkazů, u odkazů si poznamenám barvu, velikost a počet. Občas někdo zapomene napsat barvu nebo velikost, takže mu musím napsat, ať to laskavě doplní. Občas si člověk vybere věc, která v jeho barvě nebo velikosti už není, takže se musím zeptat, co chce místo toho. Občas mi takový dotaz přijde odpověď, že chtějí nějakou jinou barvu nebo velikost, ale ta už tam také není. Jak je to možné? Někteří lidé se jenom kouknou na nabídku barev a velikostí v popisu předmětu, ale už si nezkontrolují, jestli je věc v této variantě dostupná. Takto si vyměníme pár zpráv, než zjistím, co vlastně slečna chce a v jaké variantě. Pravda, je to minuta nebo dvě, ale když se to posčítá, při každé objednávce takhle ztratím třeba hodinu.
 Uzávěrky na určité datum jsou psané proto, aby mi včas přišly všechny peníze. Nejsem člověk, co má na účtě desetitíce, jsem chudá studetka, takže opravdu za nikoho emůžu platit, i když mi to pošle až pak. Zdržení není fér vůči slečnám, které zaplatily včas a očekáváají brzké objednání. Odložení objednávky o den může znamenat vyprodání docela dosti věcí.

Krok č.2: Ověření dostupnosti těsně před objednáním
Jak to vidíte vy: co si objednám, to mi taky přijde. Nechápu, jak se může stát, že by mi něco nepišlo. Přeci jsem si to vybrala.

Jak to vidím já: věci se vyprodávají bleskovou rychlostí. Jednu chvíli tam jsou, podíváte se tam za hodinu a věci už jsou pryč. Proto pár hodin před objednáním kontroluji, jestli jsou opravdu věci ještě k mání. Když nejsou, kontaktuji zájemce, aby mi poslal jiný odkaz. 

Krok č.3: Samotné objednání
Jak to vidíte vy: slečna prostě klikne na "objednat" a věci zaplatí.

Jak to vidím já: znovu zkontroluji, jestli něco chybí. Pokud ano, poznamenám si to, ale už lidem nepíšu o náhradní odkazy. To bychom tu mohli být do konce světa. Konečně můžu věci objednat a zaplatit.

Krok č.4: Dodání balíku
Jak to vidíte vy: slečna dostane balík a hned může věci posílat. Nejlépe do ještě ten den a nejlépe všem.

Jak to vidím já: dostanu balík, musím ho rozbalit, zkontrolovat, co chybí, co je poškozené atd. Některé věci nejsou ani zabalené v pytlících, takže je musím zabalit. Ke každé věci přiřadím slečnu, která si věc objednala. Takto se mi nakupí ke každé slečně hromádka, kterou musím zabalit (do igelitek, a když dojdou, musím koupit balicí papír. Vše se musí pořádně zalepit, aby nic nevypadlo nebo se nepoškodilo. Poté si napíšu slečnám o adresy, vypíšu podací lístky a nadepíšu balíčky. Teď mám vše připravené k odeslání. Ale není v mým silách, abych vše odeslala najednou. Každý den odešlu 2-3 balíčky, podle velikosti a váhy.



 Krok č.5: Vrácení peněz za nedošlé zboží
Jak to vidíte vy: nedošly mi nějaké věci, takže chci, aby mi slečna hned poslala peníze zpět. Poku mi je hned nepošle, mám podezření, že mě chce okrást.

Jak to vidím já: poznamenám si slečny, kterým něco nepřišlo. Snažím se peníze co nejrychleji vrátit, někdy to jde rychle, někdy pomalu, někdy na nějakou slečnu i zapomenu. To se může stát, neznamená to ale, že si chci peníze nechat. Když slečna napíše, že jí peníze ještě nepřišly, podívám se a okamžitě pošlu.

Celý prosec od sesbírání odkazů až po odeslání trvá 2-3 týdny.
Tímto článkem nechci nikoho urazit, protože spousta slečen má pro občasné potíže pochopení, bohužel jsou i takové, které ne.

Tak, a teď slibované reálné fotky. Z poslední objednávky 27 kusů bylo hned 6 kousků pro mě. 

Pončo - barva turquoise (tyrkysová), vel: UNI
odkaz: http://www.everything5pounds.com/knit-dipped-sides-poncho-p-12728.html
Hodnocení: 10/10
Pončo bych si vůbec neobjednala, nebýt slečny, která si ho objednávala minule. Z obrázku se mi moc nelíbilo, ale když slečně přišlo, zamilovala jsem si ho. Bohužel moje královská modrá už nebyla, tak jsem vzala tyrkysovou (ale je to spíš taková mořská zelená). Materiál je krásně hebký, už se těším, až ho za chladných dnů vytáhnu :) Velikost je univerzální, já jsem prcek, cíp ponča mi je někam pod kolena. Oblečené vypadá moc hezky, bude se hodit jak ke keckám, tak k podpatkům.

Obyčejné balerínky (imitace kůže) - barva khaki
odkaz: http://www.everything5pounds.com/faux-leather-classic-pointy-flats-p-12321.html
Hodnocení: 9/10
Úplně obyčejné balerínky, kterých je ale na trhu poskrovnu. Koupila jsem si je hlavně kvůli béžové kabebelce z LSbags. Čekala jsem trochu jinou barvu, takhle se ke kabelce nehodí tak dokonale, jak jsem plánovala, ale pořád to ještě jde. Jsou trochu větší, určitě neplatí mýtus, že se v eshopech mají kupovat boty o číslo větší. Nikde se nerozlepují.
EDIT: maličko mě tlačí na patě

 Botky na podpatku s otevřenou špičkou a patou (lesklé - PVC) - béžové
odkaz: http://www.everything5pounds.com/candy-colour-slingback-peep-shoes-p-14674.html
Hodnocení: 10/10
Konečně podpatky, které se mi hodí snad ke všemu a nejsou černé.
Do botek jsem se zamilovala na první pohled, kvůli vysokým podpatkům jsem ale očekávala, že nebudou moc pohodlné. Opak je ale pravdou, skoro jsem nepostřehla, že nějaké podpatky mají :) Takže za mě obrovská radost. Občas zaškíkají, když se při chůzi třou o sebe, ale to mi zas tak moc nevadí.

Slippers - královsky modrá s růžovou
odkaz: http://www.everything5pounds.com/contrast-pipe-trim-velour-slipper-shoes-p-10741.html
Hodnocení: 9/10
Zase jeden kousek, který bych neměla, kdyby si je předtím někdo neobjednával. Na obrázku se mi moc nelíbily, ale když přišly ty, co si je jedna slečna objednávala, nemohla jsem odolat. Navíc to teď bude nějaký jarní/letní trend, koukala jsem, že je teď mají všude. Jsou skvělé, jen mě trochu děsí síla podrážky, snad se brzo neprochodí.

Červené "punkové" boots 
odkaz:http://www.everything5pounds.com/twin-studded-buckles-straps-boots-p-13995.html
Hodnocení: 10/10
Opět objednané díky předchozí objednávce. Naprosto jsem si je zamilovala, super kousek ke studded kabelce z LSbags, skvělá výrazná barva, alespoń mám něco na koncerty. Vypadají kvalitně, při prvním nošení jsem se cítila jako v bavlnce :)
EDIT: gumový potah podrážky se mi na patě hned odřel, trochu se odřel i dřevěný podpatek, ale už to je snad dobré

Šedé sáčko
odkaz: už nemám, je vyprodané
Hodnocení: 9/10
Sáčko na obrázku nevypadalo moc dobře, ale říkala jsem si, že to prubnu. A vyplatilo se. Nemá žádný knoflík na zapínání, nosí se ležérně rozepnuté, super k džínům a k sukni. Materiál je lehce lesklý, velikost mi sedí, až na to, že když natáhnu ruce, cítím, ajk mi je trochu menší přes ramena. Opět se setkávám s vystřihnutou cedulkou, mám podezření, že takovéto věci jsou ze starých kolekcí značkových obchodů. Vypadá to ale trochu divně, takže cedulku asi odpářu.



2 komentáře:

  1. Ahoj, nebudeš dělat teď někdy objednávku? Mám vážný zájem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, všechno hlásím zde: http://www.facebook.com/pages/Hromadn%C3%A9-objedn%C3%A1vky-UK/175997642548668 :)

      Vymazat