neděle 24. listopadu 2013

Jane Casey: The Burning/Oheň

Kde jsou ty doby, kdy jsem v knihovně či knihkupectví chodila zásadně jen do oddělení "Fantasy" a "Dobrodružné romány". Pomalu začínám objevovat i jiné žánry, poslední dobou jsem si oblíbila psychologické detektivky.

Jedním z důvodů je i román od Jane Casey, který jsem přečetla jedním dechem, i přesto, že knížka měla skoro 500 stránek, což není v AJ zrovna málo. Líbila se mi natolik, že jsem si půjčila i autorčinu předchozí knihu The Missing/Beze stopy, která se stala bestsellerem, čemuž se vůbec nedivím. Autorka totiž oplývá jednou pro spisovatele velmi důležitou vlastností, ne-li přímo nejdůležitější - dokáže čtenáře vtáhnout do děje a způsobit, že jej kniha naprosto pohltí.

Hlavní hrdinkou je sympatická detektivka-outsiderka Maeve Kerriganová, jediná žena na oddělení, navíc Irka v Británii, což ji staví do ne zrovna příjemné pozice. Má problémy s přítelem, který jí vyčítá její zběsilé pracovní tempo, v práci není moc oblíbená, rodina neumí ocenit její práci a po Londýně se potuluje vrah, jenž po nocích vraždí a poté spaluje mladé ženy. Vrah, který po sobě nikdy nezanechá žádnou stopu, která by pomohla k jeho dopadení. Avšak Maeve, díky empatii,  kterou jí kolegové vyčítají, inteligenci a tvrdé práci se krůček po krůčku dostává k šokujícímu odhalení.

Hodnocení: 10/10



Žádné komentáře:

Okomentovat