pátek 3. května 2013

Státní maturita ČJ - zadání a výsledky

Zadání a snad i správné odpovědi z jarních maturit, přidáno i vysvětlení, proč tomu tak je. Budete-li mít dotaz, klidně napište do komentů, třeba tam mám chybu :)

Známky a procenta:(maximum bodů: 69)
1 - 100 %
2 - 87 % (za 60 bodů už dostáváte 2)
3 - 73 % (za 50 bodů už dostáváte 3)
4 - 58 % (za 40 bodů už dostáváte 4)
5 - 43 % (za 30 bodů dostáváte 5) - tudíž abyste prolezli, potřebujete 31 bodů

Bodování:
všechny klasické otázky ABCD za 2 body
otázky ANO/NE:
4 dobře - 3 body
3 dobře - 2 body
2 dobře - 1 bod
1 a 0 dobře - 0 bodů


PS: Na obrázky si pro plné zobrazení klikněte :) 


EDIT: narazila jsem na "ověřené výsledky", které jsou stejné jako ty mé :)

Nějaké výsledky se objevily i na tn.cz, jsou úplně stejné jak tyto, hodně lidí by tam ale u Svěráka a románů dalo NE. Teď je jen otázka, jestli to tn.cz nezkopírovali odtu, protože známe tn.cz...


Správná odpověď: C - opatřeními, bylo stanoveno

 Správná odpověď: D (poslední dva řádky) - ústřednímu postavami jsou

Správná odpověď: D - 4. a 5. řádek

 Správná odpověď: D - výraz stylisticky příznakový je takový výraz, který se do textu stylisticky nehodí - vyšvihnout se se nehodí do odbornějšího textu
 Správná odpověď: D (2. odstavec) - častá odpověď B je špatně, světské = necírkevní
Správná odpověď: C 

 Správná odpověď: C (koho co - 4. pád - manžele Hrabákovy)

 Správná odpověď: A (Židé a esesáci jsou úhlavní nepřátelé)
 Správná odpověď: C - lyrický subjekt je vlastně hrdina nebo vypravěč děje, který ale v ději nevystupuje...trochu divné vysvětlení, ale správné
Správná odpověď: D - z básně vyčteme, že tam hrdina byl v lstopadu, pieta nám napoví, že to bylo až po době koncentráků - tudíž po roce 1945

Správná odpověď: B (jde o dobu národního obrození - pomůcka - Slovanský sjezd 1848)
 Správná odpověď: B - osvěta = šíření vzdělání
Správná odpověď: B - spolky SOKOLSKÉ  (je za podst. jm. = postpozice, je nerozvitý (neváže se na něj nic jiného) a je to přívlastek (ptáme se: jaký?, který?)
 Správná odpověď: C - věta jednoduchá, čárky oddělují pouze mnohonásobný předmět (pomůcka - ve větě je jen jedno sloveso)

Správné odpovědi:
15.1 - N - v textu se obsahu nikde nemluví
15.2 - A - pisatel píše, že tvoří pouze krátká díla, román je dílo dlouhé (u této odpovědi si nejsem na 100 % jistá)
15.3 - A
15.4 - N - autor nic takového neříká


Správné odpovědi:
16.1 - N - skla je vždy více (a stovky)
16.2 - N - zvyšoval se počet obcí i počet obyvatel
16.3 - A - někde se zvyšovalo, meziroční pokles znamená pokles mezi 2 lety - takže po roce
16.4 - N - kov je ve statistice zahrnut

 Správné pořadí: D, E, C, A, B

 Správné odpovědi:
18.1 - A
18.2 - N - uzeMNĚní (pomůcka - zeMNí)
18.3 - A
18.4 - A
 Správné odpovědi:
19.1 - A - 3. řádek odspoda
19.2 - N - další člověk - oslovení příteli neznamená, že je to opravdu přítel
19.3 - N - vypadá to, voní to jako škeble, ale není řečeno, že to jsou škeble
19.4 - A - podíval se a šel dál
Správná odpověď: C
Správná odpověď: D - děvčata nezbláznily - správně má být nezbláznila (množné číslo rodu středního)
Správná odpověď: A - živnostenský list je jediná odpověď, která dává smysl
Správná odpověď: D - poslední 3 řádky
Správná odpověď: D - "podle nařízení vlády"
Správná odpověď: A - slovo svépomoc vzniklo složením dvou slov - své a pomoc, kouřovod vznikl složením slov kouř a vod (vodit)
Správná odpověď: C - jediná odpověď, která sedí
Správná odpověď: B - podle přezdívky, času a data a stylu psaní poznáme, že jde o příspěvek v diskuzi - ověříme si pak jen to, zda je první text recenze
Správná odpověď:C - "akci cihla tak můžete podpořit"
Správná odpověď: B - benefice = pomoc potřebným (pomůcka - benefiční koncert)
Správná odpověď: D - v A je chybou slovo snažší (správně snazší), v B francouzký (správně francouzský), C děctví (správně dětství)

Správná odpověď: C - jako jediná nevyhovuje
A - 4. řádek, B - píše se o tom v posledním odstavci, D - 5. řádek
Správná odpověď: C - obrazné pojmenování neboli metafora - A - maso chudých - houby nejsou maso, ale říká se jim tak, B - historické kořeny - žádné opravdové kořeny historií nerostou, D - krásky s nožkami - houby přeci nejsou krásky

182 komentářů:

  1. Se všemi odpověďmi můžu souhlasit (ne že bych to měl všechno dobře, ale poznám, že jsem to měl blbě), až na otázku 20. Proč tomu tak je? Nemůže to být D?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nemůže...v textu vzpomíná čímž je jakoby retro...jinak si to nedokážu vysvětlit..naštěstí tohle mám dobře..:D

      Vymazat
    2. To D je sporné, ale když se nad tím zamyslíš, tak zas tak moc ty příběhy nezávislé nejsou, takže C sedí lépe :) Navíc ta vzpomínka je vložena do toho hlavního děje.

      Vymazat
    3. Marcel: Já vím, co je to retrospektivní atd.

      Jane: Mě tedy připadaly ty příběhy dost odlišné, možná, že tam je společný ten motiv práce, ale stejně je to dost sporné. Nebo na tom jen není založená kompozice textu nebo já nevím....

      Vymazat
    4. Řekla bych, že tam šlo hlavně o to, že tou vzpomínkou je první příběh přerušen, a poté zase pokračuje - takže to podle mě je ona >> vložená retrospektivní pasáž << ;)

      Vymazat
    5. 2 vzájemně nezávislé příběhy --> z toho vyplívá, že se mezi sebou budou přerušovat (tzn. nelze to považovat za jasnou identifikaci retrospektivní pasáže).

      Vymazat
    6. Mě by zajímalo, zda Ti, co budou maturovat příští týden dostanou stejnej test. Bylo by to proti dnešním maturantům sprostý, když se můžou na to připravit, při pročítání výsledků.

      Vymazat
    7. On se vrací v myšlenkách do minulosti, tudíž je to retrospektiva.
      Dva na sobě nezávislé příběhy by to byly, kdyby se tam vyprávělo co právě dělá jeho otec.

      Vymazat
    8. Ty příběhy odlišné nejsou, protože je propojuje postava vypravěče, to s otcem je tam vloženo na základě nějaké asociace. Proto je to "jen" retrospektiva, nikoliv paralela.

      Vymazat
    9. Já tedy v testu dala pouze tu retrospektivitu, ale pak jsem si říkala, že to bude asi špatně...tak se necháme překvapit :D

      Vymazat
    10. pouze retrospektiva to nemůže být, vypravěč je v nějaké hale, pak vzpomíná na dětství, pak se do té haly vrací... tedy jednoznačně je správně C (tato úloha nebude ani zpochybnitelná v případném odvolání...)

      Vymazat
  2. Díky moc :)
    Nevím, jestli je tím, že to byla ostrá verze, nebo ne. Ale zdá se mi, že tenhle test byl trochu těžší, než ty předešlé.
    Jinak myslím, že jsem prošel =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 99% lidí, se kterými jsem se bavil, řekli, že to bylo o dost těžší než předešlé testy :) (zbytek lidí nehodnotil)

      Vymazat
  3. Není 21 A ? Ta poslední věta nemělo by to být řečeno v uvozovkách nebo tím že si to jakoby říká v duchu to není v uvozovkách ? díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nene, myslím, že se tomu říká "nepřímá přímá řeč" nebo tak nějak...každopádně D je správně.

      Vymazat
    2. Rozhodně ne, je to nepřímá řeč.

      Vymazat
    3. problém: abyste se z něj, děvčata, nezbláznily - správně by bylo "nezbláznila" => tedy problematika shody

      Vymazat
  4. Víš jistě, že výraz "stylisticky příznakový" je takový výraz, který se do textu stylisticky nehodí ? Nebo spíše jak jsi na to přišel/ přišla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, jestli to je ta správná definice, ale matně si vzpomínám, že jako příznak nám učitelka na gymplu vysvětlovala slovo, které se do textu nehodí - např text odborného rázu a tam slovo debil - tak ten debil, to je ten příznak. Pokud to někdo vysvětlí lépe, budu ráda :)

      Vymazat
    2. Stylisticky příznakové je prý v podstatě expresivní slovo, říkala nám třídní, takže se skutečně do odborného textu nehodí, tam mají být slova pouze neutrální...

      Vymazat
    3. Semifinále ligi mistrů mezi Bayernem a Barcelonou dopadlo pro Barcelnu dost na píču.... na píču je příznak (takhle nám to definoval včera učitel)

      Vymazat
    4. Příznak je definován jako „rozlišující (zvláště funkční či sémantický) rys jednotky nebo jazykové kategorie, často aditivní povahy, vytvářející z ní obvykle variantu“ (Čermák 1997: 375)
      Jinak koho by to opravdu zajímalo, tak jsem to vzal z článku Pojetí stylové příznakovosti v současné české stylistice: http://www.phil.muni.cz/linguistica/art/kristek/kri-003.pdf :P

      Vymazat
    5. Slohové rozvrstvení jazykových prostředků:

      prostředky stylově bezpříznakové: neutrální
      jádro slovní zásoby, slova využitelná ve všech funkčních stylech bez omezení
      - cukr, žena, město, pět, nad, černý…

      prostředky stylově příznakové: zabarvené
      - slova citově zabarvená
      § kladně: miláček, hajat…
      § záporně: hulvát, blbec…
      - slova hovorová: pro mluvený projev, prostě sdělovací styl, muzika, cédéčko, koukat, uherák
      - slova knižní: pro psaný projev, odborný nebo publicistický styl, nechť, dlít, pakliže, zesnul…
      - slova odborná: termíny, atribut, neon, zrcadlovka, konektor, dusičnan…
      - slova umělecká: vesna, luna, modrojasný…

      viz http://www.vanocnibesidka.wz.cz/other/gy/maturitni-otazky-cestina/becka/1009b.html

      Vymazat
  5. nepíše se fanoušci místo fanouškové?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fanoušek je podle vzoru pán - páni, pánové - fanoušci, fanouškové. Může být tedy obojí.

      Vymazat
  6. Tak snad to bude stačit na jedničku :)

    Ale bylo to těžší než všechny předchozí didakťáky i ilustrační testy, to ať se na mě nikdo nezlobí. A myslím, že ty otázky na dějiny (konkrétně otázka 11) byly fakt mimo mísu. A než se do mě někdo pustí, že nemám všeobecný přehled a tím pádem nemám co dělat na gymplu - otázku 11 jsem měla správně, ale to na mém názoru nic nemění.

    Jestliže to nepřišlo jednoduché mně, nevím, co si počali lidé z učilišť a SOŠ. Je mi líto všech, kterým takhle debilní test zkazí prázdniny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některé otázky byly jak z přijímaček na SŠ, některé zase jak z příjimaček na VŠ. Ten, kdo test tvořil, měl za úkol udělat "střední" verzi testu, podle mě se s tím moc nemazal a prostě tam naházel otázky jak z vyšší, tak z nišší úrovně a mezi tím prostě nic...což je docela špatně.

      Vymazat
    2. Jsem ze SOŠ a nepřišlo mi to tak hrozné, vlastně jsem si byla dokonce oproti jiným testům, co jsme si zkoušeli, mnohem jistější (u těch mi vyšlo za: 2 (test ze starých let), 2 (scio), 1 (ilustrační)) a podle výsledků, co teď nacházím různě na netu mám 3 chyby, tak jsem nadmíru spokojená :))

      Vymazat
    3. ne, že by se mi ten test nějak líbil, nicméně není právě účelem odpovídající ohodnocení studentů? není správně, že test obsahuje jak lehké tak těžké otázky? Lidé z učilišť poté mohou projít na 4-3 za lehké otázky a gymnazisti s lepšími známkami, které budou mít stále výpovědní hodnotu - krásnou ilustrací je maturita z matematiky - všechny otázky byly tak jednoduché, aby je zvládl každý člověk z učilistě, jenže takový test netestuje komplexně úroveň žáka, jen testuje zda je žák nad určitou úrovní nebo pod ní - všichni co jsou nad ní dostanou automaticky jedničku která nemá žádnou výpovědní hodnotu (včerejší test(M) u nás odevzdala valná většina lidí bez jediné chyby (včetně chronických trojkařů a čtyřkařů)). Tedy nebylo by správné, aby maturitní písemka měla nižší bodový práh, avšak širší spektrum obtížnosti?

      Vymazat
  7. Seš si všema odpověďma jistá ? :) našla jsem nějaký nejasnosti a vyšlo mi 49 bodů,ráda bych aspoň ještě ten 1 našla a měla lepší známku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale stejně za 50 bodů dostáváš za 3 :/

      Vymazat
    2. Tak to jsme na tom uplně stejně. To vždycky naštve!

      Vymazat
    3. Podle mě máš 15 dobře.. ale u 30 mi v D nesedí ta čárka před ale .

      Vymazat
    4. Je to poměr odporovací - takže čárka tam určitě musí být.

      Vymazat
    5. Pred "ale" je carka snad vzdycky, pokud uvozuje vetu

      Vymazat
  8. Jako na projití je 31 bodů ????

    OdpovědětVymazat
  9. jen nevím u otázky 19.3
    sice není řečeno, že to škeble skutečně jsou, ale vypravěč si to myslí, tudíž by to mohla být pravda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je právě rozdíl mezi myslet si a jistě vědět...tedy alespoň podle mě, ale byla to otázka, u které jsem váhala.

      Vymazat
    2. Souhlasim s Jane. Myslet a vedet je velky rozdil.. melo by to byt spravne!

      Vymazat
    3. Já neváhala vůbec (nejsem maturant),
      vypravec si je jisty, ze lide v mistnosti rozbijeji škeble ... v tom šeru se zdálo, ze jsou to skeble, smrdelo to jako skeble... - tkz si je nejistý,neví to presne, neni o tom presvedcen , prijde mi to dost jasné :-)

      Vymazat
    4. Tak u téhle jsem taky filozofoval. To, že to v šeru vypadalo jako škeble a to, že to tak i smrdělo, by mohlo "vypravěče" vést k tomu, že si nakonec mohl být jist... Do hlavy mu nikdo nevidíme... Navíc "Smrdělo to jako škeble." v samostatné větě zní tak, že se tím vypravěč ujišťuje ... a pak by si jistý byl, ale pak jsem nakonec napsal, že si jistý není... A to spíš hlavně proto, protože si myslím, že to chtěli od CERMATu slyšet :D.
      Je fakt že k tomu, že si není jist hodně napovídalo to, že "se v šeru zdálo". Ale stejně tak, jak jsem psal, se vypravěč mohl ujistit tím smradem a pak si být jist. Ale správně je tedy asi NE.

      Vymazat
  10. A co 19.4?
    Bez znalosti předchozího textu a kontextu není možné určit, jestli je důvodem ke vchodu "nezajímání se", nebo třeba strach (vzhledem k tomu, že je tam napsáno, že se vrátil a díval chlapovi přes rameno), nebo třeba znechucení kvůli vztahu k zápachu škeblí jako traumatu z dětství...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsme tu řešili, že úryvek je špatný v tom, že je moc krátký a nejde z něj nic moc poznat...ale myslím, že kdyby měl takové trauma z dětství, tak by o tom byl ten retrospektivní kousek.

      Vymazat
    2. No jo, jenže zrovna u Bukowského je něco takového dost pravděpodobné. Ach jo :)

      Vymazat
    3. S tímhle bych teď taky nesouhlasila.. Je tam uvedeno jen, že odešel, ale ne proto, že by ho to nezajímalo či zajímalo apod...

      Vymazat
    4. Není tam k tomu uvedeno nic. Dedukci může být nepočítaně a ani Occamova břitva je neokleští natolik, aby zůstala jediná, nezpochybnitelná :)

      Vymazat
    5. Kdyby ho to zajímalo, tak tam jde. Hrdina nejevil zájem tam jít, tím pádem ho to tolik nezaujalo aby tam šel.

      Vymazat
    6. Znovu říkám, že to vůbec nemusela být otázka zájmu/nezájmu, viz výše.

      Vymazat
    7. Ale v textu dále není nic, co by naznačovalo, že měl jiný důvod tam nejít, než to, že ho to nijak nezaujalo.
      Jo hele ... první co ho napadlo po tom, co se otočil bylo to, jak jeho táta chodil makat ... Prostě totální nezájem a přemýšlení o něčem docela jiném. I kamarád, který Bukowskiho četl řekl, že to byl nezájem a vše tomu taky napovídá.

      Vymazat
    8. Pak to tedy vyplývá z logické úvahy a ne z textu, v textu o těch důvodech nic není. Čím je dána vyšší pravděpodobnost možnosti, že ho to nezaujalo oproti variantě, kde např. byla jen mříž a žádný vstup?

      Vymazat
  11. jeba jak bejk :D to by mohlo bejt dobrý 40 bodů i dkyby se splet 2-3x tak furt je to tam

    OdpovědětVymazat
  12. ahoj prosím kdes vzala to bodové rozpětí? Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z oficiální tabulky na stránkách www.novamaturita.cz - přímý odkaz zde: http://www.novamaturita.cz/download.php?id_document=1404036291&at=1

      Vymazat
    2. aha děkuji...hele a když mám 73,9% :D tak tím pádem mám 74%, což je 2 ? děkuji

      Vymazat
    3. to Kateřina: pouze teoreticky; všechny tři části státní maturity se ve výsledku zprůměrují, je to 1:1:1; takže to stále můžeš vytáhnout i pokazit :)

      Vymazat
  13. Ahoj chtěl jsem se zeptat když mám 15 otázce za 3 body jen jednu chybu Kolik mi dají bodů ? Děkuju

    OdpovědětVymazat
  14. Jane, děkuji ti moc za odpovědi aspoň jsem trošku klidnější, když jsem se bavila se spolužáky přišlo mi, že jsem měla všechno špatně .. :)

    OdpovědětVymazat
  15. prosíím, prosííím, potřebovala bych vysvětlit úkol č. 3.. děkuji mnohokrát :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale v zadání je napsáno "v kontextu"... a v kontextu je po tom "Rodriko" ještě napsáno, dcera, syn atd.... takže to "jsou" dává smysl.... je to divný

      Vymazat
    2. Podle mě je to spíš tím ústřední POSTAVOU jsou.. takže podle mě by tam mělo být JE.... v textu je to tam napsáno jako když se mluví o jednom člověku ne o více lidech... takhle jsem si to teda zdůvodnila já...

      Vymazat
    3. spravne by melo byt "ustrednimi postavami jsou..."

      Vymazat
    4. jo aháá... tak to mě ani nenapadlo... děkuju

      Vymazat
  16. Tak mám dobře všechno kromě deváté otázky. Byla jsem si zprvu téměř jistá, že je správná odpověď B. Můžu se zeptat, proč tomu tak není?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak je tam už vysvětleno, lyrický subjekt bývá většinou vypravěč, i když tady je to nějaká neznámá 3. osoba. Nebyla bych si jistá, ale v ilustračním testu 2013 je podobná otázka :)

      Vymazat
  17. no prolezl jsem, toť je hlavní ! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně :D 78 % mě sice nasralo, ale tak co se dá dělat..

      Vymazat
  18. nevíte, jak se počítá ta 17?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jako jestli když to mám celé dobře tak jestli mám 5 bodů nebo 4 nebo kolik

      Vymazat
  19. za 49 bodů je tedy 4,v procentech je to ale (pokud dobře počítám) 71 % což by bylo podle tohoto hodnocení které jsme se dočetla jidne za 3 1 -(100-87%); 2 (87-73%); 3(73-58%); 4 (58-44%) Jak to tedy prosím je?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu to úplně stejně. Mám 67% takze bych měl dostat za 3.

      Vymazat
    2. což ještě není definitivní, výsledek se bude průměrovat a sloh nebo ústní zkouška můžou celkovou známku poslat úplně jinam...

      Vymazat
  20. Kterej pičus vymyslel tyto testy?!

    OdpovědětVymazat
  21. DĚKUJUUUU :) Snad budu mít ještě za 3!

    OdpovědětVymazat
  22. ahoj, 16.2 je správná odpověď A. Stagnovat přímo neznamená klesat, pouze "klesá zisk" (10 000, 5 000, 4 000), ale taky jsem to dal dopoledne špatně:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Promiň, ale stagnovat znamená zastavit, uváznout. Tudíž je blbost aby to bylo A. Přeci se počet obyvatel od roku 2004 - 2007 navýšil ne? - nemohl stagnovat...

      Vymazat
    2. Na tomhle jsme se taky nemohli se spolužáky shodnout, ale já jsem taky toho názoru, že odpověď je A. Protože stagnace znamená: zastavení růstu či vývoje, takže já to pochopil tak, že když první tři roky obyvatelstvo stoupalo a poslední rok kleslo, tak to logicky znamená zastavení růstu, protože tímto rokem přestalo růst. Takhle chápu pojem stagnace. Ale samozřejmě se mohu plést :) Hlavní je, že mam cca 54 bodů :)

      Vymazat
    3. Stagnace je když to neklesá ani nestoupá.

      Vymazat
    4. Ano, stagnace znamená, že se nic nedělo ... a tak jako tak se něco dělo

      Vymazat
  23. Chtěla sem se zeptat, jestli ty odpovědi jsou opravdu ověřené???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jistotu nemáme žádnou, dokud výsledky neuvolní sám CERMAT...ale myslím, že když se na tom shodly 2 nezávislé zdroje, mohly by být :)

      Vymazat
  24. prosím, jak se počítá ten úkol č. 17? jak je bodově hodnocen?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě:
      2 správně 0 bodů
      3 správně 1 bod
      4 správně 2 body
      5 správně 3 body

      Vymazat
    2. pouze když to máš celé správně, tak za to máš 3 body

      Vymazat
  25. Prosím Vás, chci se zeptat, když mám celkem 45 bodů, tedy asi 65%, je to stále za výslednou známku 3? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  26. Jednoduchá pomůcka na vypočtení procent:

    počet bodů
    ------------- = X %
    0.69

    Karolíno, máš tedy 45/0.69 = 65 %
    Abys měla 3, musíš mít alespoň 50 bodů

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omluva za mystifikaci, 45 bodů je za 3, špatně jsem se podíval.

      Vymazat
  27. Ahoj

    ja bych se rad zeptal na otazku 26, jelikoz i kdyz C) se jevi jako pravdiva odpoved(ale napriklad druhy nema zadny uhel pohledu a jak tedy pak mame vedet, ze jde o jiny nez u prvniho), tak D) mi prijde pravdivejsi, zadny z tech dvou nedoporucuje se na to divat v kratkem casovem useku. Jeden pouze zminuje, ze prijdete na blbosti, pokud tak ucinite. Jinak tam nic neni!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to C.
      Text 1 hodnotí seriál dobře z hlediska supr zápletek, velice inteligentních postav a "strhující" atmosféry.
      Text 2 zase vyzdvihuje postavy, tedy jejich humorné pojetí a hlavní zápletku.

      Text 1 se o pozorování více dílů po sobě ani nezmiňuje, tudíž je nemůže ani nedoporučovat.
      Pokud se tedy nehodláte s Cermatem hádat o slovíčka a brát "nedoporučit" jako "on mi neřekl že je to dobrý".

      Vymazat
    2. ty vole cti co je tam napsany presne 26 C) Presdstavitlku Veroniku hodnoti oba texty kladne, ale kazdy z jineho uhlu pohledu! PREDSTAVITELKU ne serial

      Vymazat
  28. Nejsem si úplně jistá tou 11-kou. Vždyť přece doba národního obrození skončila už v 50. letech ne? A ve 20. určitě také byla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je sice všechno pravda, ale národní hymna Kde domov můj vznikala až po dvacátých letech, takže ze všech možností sedí jen léta šedesátá. V šedesátých letech Národní obrození asi doznívalo a lidé stále věřili v sílu Českého národa. (nevím kam na tyhle shity chodím)

      Vymazat
    2. Vždyť Sokol byl založen 1862, to je myslím dostačující pro výběr správné odpovědi...

      Vymazat
    3. Nojo, ale to že byla zpívána hymna ještě neznamená, že text vznikl právě v období, kdy hymna vznikla.... Vždyť i ve 20.století hrála velkou roli. A sice první Sokolský spolek vznikl v 1862, ale nevznikly všechny v tento rok... Znám sokolské spolky, které vznikly až například na počátku 20.století... Ta 60.léta jsou sice nejpravděpodobnější správná odpověď, ale je to sporný...

      Vymazat
    4. Ale ve 20.století by asi vláda Rakouska-Uherska nepotlačovala naše národní práva. Tady bylo nutné vyjít z historického kontextu. Z textu bylo jasné, že nemáme samostatný stát => není to 20.století. A 20.léta 19.století rozhodně nebyla ve znamení boje za národní práva.
      Tedy: 60.léta 19.století - krátce po vydání Babičky, vznik Sokola, Hlaholu, základní kámen Národního divadla. V kontextu toho všeho je správná odpověď jasná...

      Vymazat
  29. Čau, nevíš jak se hodnotí ta úloha jak se přiřazujou ty úryvky textu?

    OdpovědětVymazat
  30. Souhlasím, ačkoli jsem některé věci pochopitelně napsala špatně. Nicméně, stejně jako Ty váháš u Svěrákova důvodu, proč nepíše romány, váhám také. Je to podle mě nejspornější otázka testu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Povídka je záhon, román je pole. Vždycky jsem věděl, že pole neobdělám." Z této části úryvku je dle mého zřejmé, že sám Svěrák věděl, že nemá dost sil na to napsat román, tudíž žádný nenapsal.

      Vymazat
    2. je zřejmé ... možná ... Ale otázka zní: Rozhodněte o každém z následujících tvrzení, !!!zda je obsaženo!!! ve výchozím textu (ANO), či nikoli (NE).

      Vymazat
  31. Odpovědi
    1. To je taky jediná úloha, u které si nejsem jistá...

      Vymazat
    2. Já tam mám taky NE, protože nikde není napsán přesný důvod proč nepsal romány......

      Vymazat
    3. ale tam nechcou důvod proč to nenapsal. Pisatel sděluje proč nenapsal žádné románové dílo. odpověď je ANO, protože VĚDĚL, že ho nezvládne napsat

      Vymazat
  32. Juchů,63 bodů!:) Tak to jsem fakt nečekala...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle výsledky nejsou stoprocentní.. jsou to výsledky holky z gymplu :)

      Vymazat
    2. Vážně? Nepovídej, to tady asi nikdo neví...vidíš snad, že by tady bylo někde napsáno, že je to stoprocentní?

      Vymazat
    3. Soudím tak podle toho jak si ostatní počítají a radují se :D ale jsou tu chyby! takže buď dopadnou o něco hůř nebo lépe

      Vymazat
  33. Nejsem si jistá tou 9. otázkou? Opravdu to je C? Nemůže to být B?

    OdpovědětVymazat
  34. Sice maturuju až příští rok, ale měla bych dvojku, tak pohoda :D

    OdpovědětVymazat
  35. Správná odpověď u otázky č. 7 není C, ale D. Hrabákovi je správně - koncovka ovi v množném čísle, špatně je u D "zvané" má tam být "zvanou".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není pravda, 4. pád rodu mužského čísla množného se píše s y, jaké smyfonii - zvané Novosvětská - to je správné skloňování.

      Vymazat
    2. Souhlasím s odpovědí D. 9. devátou-zvanou

      Vymazat
    3. zamyslete se nad tim: jeho devátÉ symfonii, zvanÉ Novosvětská je správně.. ale potkali koho co manžele HrabákovY jako matčinY

      Vymazat
    4. tak jsou asi 2 správné odpovědi.. protože číslovky s tečkou určují pořadí, devátou symfonii, zvanou ..
      nebo devátá symfonie zvaná.. ale v tomto případě devátou

      Vymazat
    5. "... jeho 9. (deváté) symfonii, zvané Novosvětská, bude tleskat obecenstvo..." - komu čemu bude tleskat?
      "...jeho devátou symfonii, zvanou Novosvětská, bude tleskat..." nelze.

      Vymazat
  36. U otázky 10 je opravdu správná odpověď D, ale vysvětlení je špatné: u odpovědi C je rok 1917, tudíž doba 1. světové války a koncentrační tábory byly až ve 2. světové válce, tudíž 1939-1945. Ale jak říkám, odpověď D je správně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vysvětlení není špatné, jen se liší od toho tvého. Obě dvě jsou správně.

      Vymazat
  37. I to "vyloví z paměti" je gramaticky špatně! Má být v uvozovkách:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To vůbec není pravda, může to být jak bez uvozovek, tak v uvozovkách. Tohle vím docela přesně, jelikož jsme něco podobného nedávno na gymplu brali :)

      Vymazat
  38. Proc nemuze byt odpoved 5C ? diky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože je zajímavé tím, jak mytologii pojímá, ale ne tím, že na ni odkazuje - jak a že není to samé.

      Vymazat
  39. Jsou tady chyby. Nejsou to zcela správné výsledky. Takže než si začnete něco počítat a radovat se , tak si počkejte na oficiální výsledky .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud narazíš na chybu a odůvodníš ji, budu jenom ráda. Nikdo neřekl, že to je podle výsledků CERMATu, jsou tu otázky, které jsou sporné - neznamená to však, že řešení je špatné. Kolikrát se už stalo, že museli uznat i více odpovědí.

      Vymazat
  40. ahoj, a když budu mít z didaktického 5 a ze slohovku třeba za 3, známka se průměruje nebo se opakuje ta část, kterou neudělám?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice se průměruje (ještě z ústním zkoušením), ale z každé části musíš mít alesopoň za 4. Pokud máš z jedné za 5, myslím, že pak ale opakuješ pouze tu.

      Vymazat
  41. U výchozího textu u otázky 21 musí uznat i psaní velkých písmen, protože existuje ulice Na Můstku, ale i Na můstku a tím pádem je to matoucí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak o existenci ulice Na můstku jsem netušila, ale opravdu existuje...díky :)

      Vymazat
    2. Ale vlastně když se nad tím zamyslím, tak to pak není chyba a tudíž by takovou odpověď nemuseli uznat. Sice je to matoucí, ale stále to není špatně.

      Vymazat
  42. Tedy lidičky, kdo tohle zvládl v daném časovém úseku na známku lepší než za 3, tak ten je borec. Pokud to vidím s odstupem času a snažím se na ten nápor, ve kterém se to musí řešit zapomenout, věřím už i, že by se to dalo řešit. Ale uvědomit si bleskově u otázky č.26, kdo má jaký úhel pohledu.... Ten první píše "možná budete překvapeni", což můžu soudit, že možná taky ne. Možná trošičku času navíc a možná to bylo o něčem jiném.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mně nepřišlo,že by na to bylo málo času, mam tam nějaký chyby, to jo, ale ne z nedostatku času
      i když uznávám, že ty testy sesatvoval nějakej grafoman....protože textu je tam fakt hodně

      Vymazat
    2. Když jsem psal přípravný test , tak tam bylo textů ještě víc..
      Co se týče času tak si moc nestěžuji.. odevzdal jsem to asi o 8 min. dříve.
      Chyby taky mám (teda aspoň podle těchto neoficiálních výsledků - kde jsou ale taky chyby si myslím)

      Vymazat
    3. Pokud vám to nepřišlo časově náročné, poraďte mi, řešili jste si to nejdříve do toho pracovního listu k zadání a pak to přepisovali nebo přímo křížkovali načisto, dala jsem na radu, že si to máme řešit nanečisto, proto jsem nejspíš byla sama sobě pod tlakem, abych to stihla přepsat a neviděla to, jak bych měla vidět. Pokud to nedopadne, ráda bych byla moudřejší, děkuji :) P.S: jsem dálkařka, kterou to teď mrzí o to víc, protože za jiných okolností mi to i po těch letech bez aktivního učení pochopitelné i logické přijde.

      Vymazat
    4. Já to řešil přímo do archu a ještě 15 minut mi zbylo. U tohohle asi hlavně záleží, kolik toho člověk v životě četl.

      Vymazat
    5. Mně taky nepřišlo že by času bylo málo ... Dokončoval jsem cca 15-10 minut před vypršením základního časového limitu (i když mám limit prodloužený kvůli dis-problémům) a dle všeho budu mít asi za 2.

      Vymazat
  43. Ahoj prosimtě jak je to se 17. otázkou?Ta se počítá jen když má člověk všechny dobře viď?

    OdpovědětVymazat
  44. Chtěla bych ze zeptat jestli nevíte jakou formou budou zveřejněny výsledky a znamky didaktaku z češtiny?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výsledky asi na www.novamaturita.cz, známky se dozvíš ve škole...teda tak nám to u nás alespoň řekli.

      Vymazat
    2. Nejpozději 14. května po rozhodnutí validační komise.

      Vymazat
    3. Děkují :)

      Vymazat
  45. 15.2
    Rozhodněte o každém z následujících tvrzení, !!!zda je obsaženo!!! ve výchozím textu (ANO), či nikoli (NE): Pisatel sděluje, proč nenapsal žádné románové dílo
    "Povídka je záhon, román je pole. Vždycky jsem věděl, že pole neobdělám, ale práce
    na záhoncích mě lákala."
    Osobně bych řekl, že správná odpověď je NE, neboť autor (Svěrák) přímo nepíše, z jakého důvodu (proč) "pole neobdělal" a neobdělá, ale jen fakt, že věděl, že to asi nikdy dělat nebude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem to u testu tak pochopila. Tak uvidíme. Zase ty klasický nejednoznačný odpovědi u testů z češtiny...

      Vymazat
  46. Není mi jasná otázka č.9.Máš tam C.Opravdu je lyričtější---Přivstal sis po flámu/Vnímáš to nekonformě...něž..Vyhřezlý listopad/Něžně mží z šedých mraků

    OdpovědětVymazat
  47. Ahoj pro ty co maturovali dnes z německého jazyka,nenašli jste někde podobné výsledky didaktického testu ,jako jsou tyhle z českého jazyka?

    OdpovědětVymazat
  48. 29.B je špatně je to 29.A. Na dobročinný akci si koupir dobročinný cihličky nedavá smysl ale na dobročinný akci si koupit děkovnou cihličku jo .

    OdpovědětVymazat
  49. prosím nevíte nebo nenašli jste někde výsledky z němčiny ? díky

    OdpovědětVymazat
  50. Prosimte, myslíš ze mas všechny výsledky správně? Protože někde jsem na netu našla i jiné výsledky. A pokud by ty tvé byly správně, tak bych měla 100% a tomu se mi nechce věřit. Diky za odpověď. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Shodla jsem se na tom s více lidma, ale jistota není žádná, kolikrát už CERMAT všechny přečůral. Asi u dvou otázek váhám, takže si budeš asi muset počkat do 14.

      Vymazat
  51. Tak mám pocit, že jsem to snad zvládla :)

    OdpovědětVymazat
  52. http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/vysledky-maturity-z-cestiny-udelali-byste-ji.html?utm_source=facebook&utm_medium=trafficcampaign&utm_content=fb01&utm_campaign=fbcampaign

    OdpovědětVymazat
  53. tady jsou výsledky z čj a snad i na 100%

    OdpovědětVymazat
  54. Budou zveřejněny i výsledky z anglického jazyka?

    OdpovědětVymazat
  55. Paráda, několik let ze školy venku, totální lenost cokoliv se učit a 55 bodů :)

    OdpovědětVymazat
  56. Jsem nad míru spokojená .. Měla bych mít za 2 a ještě jsem končila o 15 min dříve :-D Nebylo to sice až tak moc o češtině, ale spíše o logice .. Ale myslím si, že na 2 nebo na 3 nebo nejhůř na 4 to museli napsat všichni..

    OdpovědětVymazat
  57. Budou tady i výsledky z Angličtiny?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Angličtinu jsem nedělala, kopírovat cizí výsledky nechci, takže pokud se nezblázním a neudělám si test z AJ, tak nebudou.

      Vymazat
    2. ok díky, jen jestli máš výsledky z AJ od někoho jiného nebo víš kde je najdu pošli mi prosím odkaz, můj mail je :longic17@seznam.cz

      Díky moc Marek

      Vymazat
  58. Nemělo by být v otázce č. 7 dobře spíš D? místo 9. symfonii, ZVANÉ by mělo být ZVANOU. otázkou je, co si cermat představuje pod "spisovnou normou češtiny", jestli i/y nebo jazykovou chybu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná, že kdyby sis přečetl/a všechny komentáře, tak bys dostal/a odpověď na svou otázku.

      Vymazat
  59. Super, mám to....Tímto chci poděkovat slečně Janě, že mi poskytla alespoň nějaké uklidnění na předešlých 14 dní :))

    OdpovědětVymazat
  60. Dobrý den.
    Hledám doučování na didaktický test z ČJ. Bydlí prosim někdo v Ústí nad Labem? V září dělám opravnou zkoušku. ox.ox@seznam.cz děkuji

    OdpovědětVymazat
  61. Dobrý den, teďkon v září nastupuju do čtvrtého ročníku a čeština je můj nepřítel, výrazy atd..:) ale interpunkce je to co za boha nedokáži pochopit, nějaké čárky a jak to vůbec poznám ;)

    OdpovědětVymazat
  62. Má už prosim někdo výsledky didaktického testu z čj září 2013?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám, ale mám dneska volno, tak je kolem oběda přidám - ale neručím za správnost :)

      Vymazat
  63. Odpovědi
    1. http://janes-howling.blogspot.ie/2013/09/statni-maturita-cj-zadani-vysledky.html

      Vymazat
  64. Jsem ve 3.ročníku a toto vidím poprvé, zkusila jsem to a mám 38 bodů, čili bych ''prolezla'' dá se na to někde naučit ? :O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dá se to trénovat tím, že si budeš vyplňovat předchozí ročníky :)

      Vymazat