neděle 8. září 2013

Čtení na dobrou noc

Čtení knížky v angličtině není tak lehké, jak jsem si myslela! Je to pomalé (max. 40 stránek za večer), musím dávat pozor, občas něco nepochopím...prostě si knížku nemůžu jen tak užít, ponořit se naplno do příběhu, vyčistit si u čtení hlavu a zapomenout na všechny starosti a trápení. Přesto jsem na čtení nezanevřela a po objevení obchodu, kde jsouvšechny knížky za €1.47, to ani neplánuji!  

Trochu se mi zvedlo sebevědomí, když jsem konečně dočetla knížku Property od Valerie Martin. Vybrala jsem si ji, protože měla něco málo přes 200 stránek, vyhrála prestižní Orange Prize a The Observer ji zařadil mezi 10 nejlepších historických novel. 

A o čem že knížka vlastně je?
Manon Gaudet je mladá a krásná manželka ne moc úspěšného plantážníka, který na mě působil jako studený čumák. Mdlý, bez charisma, bez ničeho (trochu mi připomíná pana Bovaryho). Manželé spolu jako manželé ale moc nefungují, po několika letech manželství stále nemají dítě, přestože má Gaudet dítě se služkou. To je možná hlavní kámen úrazu, služka totiž byla Manonin svatební dar a chlapec je hluchý divoch, který řvoucí pobíhá po domě. Příběh se odehrává ve 30. letech 19. století v Americe, na pozadí hlavní linie nám autorka přibližuje vzpouru otroků, která zamíchá života všech účastníků děje. Poté, co banda zvlčelých otrochů vtrhne do domu Gaudetových a Manoninu manželi setne hlavu, se konečně zdá, že by Manon mohla najít štěstí v náručí jiného muže. Ale jako na potvoru se muž s velkým M kvůli penězům ožení s jinou dívkou, navíc ve městě řádí žloutenka (nejspíš, snad jsem si to dobře přeložila), která neušetří ani Manoninu rodinu. Jak to nakonec všechno dopadne? Neřeknu! Zkuste si knížku někde sehnat (pokud vím, do češtiny přeložená nebyla) a potrénujte trochu angličtinu!

Po dočtení jsem byla ale trochu zklamaná, čekala jsem od příběhu mnohem víc, určitě by se námět dal zpracovat mnohem lépe. Dávám tedy 7/10.

Nyní mám rozečtenou knížku The Highest Tide od Jima Lynche, je o 13letém outsiderovi, který miluje moře mořské potvory, najde monstrózní chobotnici, díky čemuž se stane lokální celebritou, je zamilovaný do své 18leté ex-babysitter a jeho rodiče se čím dál tím častěji baví o rozvodu. Na jednoho hubeného kluka to je trochu moc, přesto se u knížky člověk občas zasměje. Uvidíme, jak se bude knížka vyvíjet dál.

Teď mi na nočním stolku leží ještě Black Butterfly od Marka Gatisse (Whoviani budou vědět), bestseller Love Virtually od Daniela Glattauera a knížka o Margaret Thatcherové The World According to Margaret Thatcher od Stephena Blakea a Andrewa Johna, čímž začínám přípravu na přijímačky na VŠ. Všechny tři knížky mě stály po 1.47 Euro, takže jsem je tam prostě nemohla nechat. Teď se ale bojím do toho obchodu znovu podívat, protože kdo se pak má s těmi kufry domů tahat!  A jelikož pokračování Hry o trůny je v nedohlednu, zarezervovala jsem si v knihovně Fevre Dream od George R.R.Martina, což sice nemá s Trůny nic společného, ale je to od Martina, tak snad nezklame.



Zdá se tedy, že mám do konce měsíce s knížkami vystaráno, tak mi přejte štěstí, ať to všechno zvládnu přečíst! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat