pondělí 14. října 2013

Z deníku au-pair: Abyste si nemysleli, že se flákám!

Po zveřejnění minulého článku si asi někteří lidé myslí, že jsem tu na dovolené, že nic nedělám, že si prostě jenom lebedím, alespoň jsem to tak pochopila z jejich reakcí. Ale to přeci vůbec není pravda, spíš naopak!

Většina au-pairek pracuje 35 hodin týdně - 7 hodin za den, 2 dny volné, v Anglii za to mají třeba 100 Liber. Já pracuji 6 dní v týdnu -  neděli mám volnou, pondělí a středa 9 hodin, ostatní dny 12 hodin, to je celkem 66 hodin za 100 Euro. Ale víte co? Nestěžuji si, protože mám fajn rodinu a když mám volno, stejně většinu času trávím s ní, prostě do toho dávám všechno! A také možná proto mám takový vztah s dětmi, jaký mám, až mě to trochu mrzí a říkám si, kdy mi HM řekne, abych si sbalila kufry a jela domů. Je hezké, když vás dítě pořád pusinkuje, všechno vyžaduje od vás, prostě jste jeho "maminka" (ano, občas mi tak taky řeknou), ale v momentě, kdy se prcek vzteká, že nechce pohádku, obejmutí nebo pusinku od maminky, ale ode mě, mám z toho špatný pocit, chudák HM!

A i přesto se pořád snažím něco dělat, mám takový zvláštní pocit viny, když si přes den sednu s knížkou a čtu si, ani nevím proč.

Mám hodně práce, ale chvilku na blog, seriály, FB a nakupování si najdu vždycky, a o tom to, myslí, je. Čas od času si koupím Brie, lahvinku vína, zalezu si do postele, dopřeju si hodinovou sprchu...a je mi zase dobře.

Já prostě musím neustále něco dělat! Ano, jsem workholik - je to špatně, nebo dobře?

Včera jsem se začala učit irsky! Na první pohled vypadá irština strašně složitě, má málo samohlásek, v písemné formě postrádá několik písmenek, třeba takové bhfuiltear vypadá příšerně, ale čte se jako [wiltr] (takové to anglické w), což je krásné slovo. Trochu mě udivilo tvoření množného čísla, nepřidávají "s" jako většina jazyků, které znám, ale vždycky tu najdete navíc "í", občas uprostřed slova, občas na konci, jak se to hodí. V autě máme CD s irskými písničkami, které jsou opravdu chytlavé, irština je krásný a zpěvný jazyk, v autě máme CD s písničkami v irštině (přidala bych video na naše oblíbené - "Pukabela" a "Mardžerína rua", ale nevím, jak se to píše a nikde je nemůžu najít, tak možná někdy příště :)

Půl lahvinky červeného je za mnou a 3 hodiny volna ještě přede mnou, potom s Marthou budeme kuchtit tiramisu!

2 komentáře:

  1. Kamarádka se teď vrátila z Ameriky a ta nakonec chytla docela blbou rodinu, tak na jednu stranu byla i ráda, že jí to tam končí. Zase si ale našla přítele a vrátit se tam, je hrozně složité.

    Jen si to tam "užívej". Dopřej si zkušenosti, užij si výlety. Tady v ČR tě čeká akorát deprese, závist apod.

    PS: Kdyby si byla tak zlatá, sháním recept na Red Velvet, tak jestli u vás v rodině s nějakým takovým máte zkušenost.. písni z toho článek, budu hrozně vděčná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chudák kamarádka, ale je dobrá, že to vydržela až do konce, jestli jsem to dobře pochopila.
      Nějak se mi do Čech moc nechce, je pravda, že tady je víc pozitivního myšlení a dobré nálady :)

      PS: Zeptám se :)

      Vymazat